De Woon Winkel
Bij Duxly denken we dat ondernemers in Nederland trots zijn op hun aanpakkersmentaliteit. Met een idee in hun hoofd en de drive om te starten, beginnen ze aan hun ondernemersavontuur. En zoals bij elke ondernemer, is het succesvol zijn de ultieme droom. Maar hoe groter het succes, hoe groter de uitdagingen. En dat is waar wij van Duxly binnenkomen. Wij helpen ondernemers om deze uitdagingen het hoofd te bieden, zonder dat het ten koste gaat van de groei en het succes.
Als Duxly geloven we ook dat ondernemerschap alles te maken heeft met aanpakken en het durven maken van keuzes. Groei is een belangrijk onderdeel van een succesvol bedrijf, maar het kan ook tot problemen leiden als je er niet op tijd bij bent. We begrijpen dat het lastig is om overzicht te behouden wanneer je bedrijf groeit en dat het lastig is om tijd te vinden voor de dingen die echt belangrijk zijn. Daarom bieden wij onze klanten tijdbesparende oplossingen, zodat zij hun tijd weer kunnen besteden aan het ondernemen of aan de dingen die ze echt leuk vinden. Zoals Sandra, onze tevreden klant, heeft ontdekt, kan Duxly helpen om groei en succes te behouden.
De start van Woonwinkel.nl
Sandra begon onschuldig aan haar ondernemerscarrière, toen zij en haar partner besloten om een eigen bungalow te bouwen. Maar naarmate meer mensen vroegen of zij ook voor hen konden bouwen, besloten ze om de sprong in het diepe te wagen. Wat begon als een privéproject, groeide uit tot drie eigen bedrijven: verhuur van bungalows, een woonwinkel en een woonoutlet. Sandra had echt ondernemerssucces behaald.
Maar toen begon Sandra tegen een aantal problemen aan te lopen, gerelateerd aan de groei van haar online en offline woonwinkels. Ze wist dat er iets moest veranderen voordat het uit de hand zou lopen. Bij Duxly begrijpen we dat groei en uitbreiding vaak problemen met zich meebrengen en weten dat de oplossing ligt in op maat gemaakte automatisering. Door samen te werken met Sandra, zijn we er samen in geslaagd om haar bedrijf weer op het juiste pad te krijgen.
“De samenwerking verliep heel prettig. De communicatie was snel en direct. Alles wat je eigenlijk wenst in zo’n traject.”
Toen Sandra ons benaderde na een tip van haar kassasysteem en onze partner Lightspeed, wisten we dat we haar konden helpen. Als partner van Lightspeed werken we al jaren nauw samen met dit systeem en kennen we de ins en outs ervan. Daarnaast hebben we al meerdere tools ontwikkeld voor Lightspeed om bedrijven te helpen hun potentieel te bereiken.
We doken samen diep in de bedrijven en bedrijfsprocessen van Sandra om haar uitdagingen en wensen duidelijk te krijgen. Dit is een belangrijke stap, aangezien we daarna tools of technische koppelingen konden bouwen die haar hielpen haar problemen op te lossen en de resultaten te bereiken die ze wil zien.
Uitdagingen en wensen
Samen met Sandra kwamen we tot twee belangrijke wensen:
1. Als eigenaar van twee verschillende woonwinkelconcepten (DeWoonWinkel en Houten Meubel Outlet) wil ik nog maar met 1 retail-organisatie en dus in 1 kassasysteem werken, zodat ik overzicht heb, sneller kan werken aan de kassa en minder handwerk en administratie heb.
2. Als eigenaar van zowel een online als offline woonwinkel en een online en offline outlet, wil ik dat de voorraden van allen gekoppeld worden, zodat er altijd een real-time overzicht is van de voorraad en daarmee foute transacties drastisch verminderd worden.
Met de implementatie van onze MultiShop tool, speciaal voor Lightspeed gebouwd, konden we de grootste uitdagingen van Sandra aanpakken. MultiShop stelt ons in staat om meerdere webshops te koppelen aan één voorraadpunt, waardoor Sandra in staat is om real-time inzicht te krijgen in haar voorraden.
Onze IT-specialist Tim had de uitdaging om een retail-organisatie te creëren die zowel de woonwinkel als de outlet zou ondersteunen. Hierbij moest hij rekening houden met de verschillende verkoopconcepten van deze twee bedrijven. Dit was geen gemakkelijke opdracht, maar Tim heeft het uitstekend gedaan binnen de bestaande MultiShop tool.
“Ik hou van actie; gewoon doen, heldere stappen. En meteen resultaat. Dat krijg je bij Duxly.”
Bij Duxly zijn we trots om te melden dat Sandra nu één geïntegreerd kassasysteem en real-time voorraadbeheer heeft voor haar vier winkels. Dankzij onze oplossing werkt het systeem nu voor haar, in plaats van andersom, en heeft ze de rust en tijd die ze nodig had. Hoewel, wanneer we vragen of ze nu meer tijd heeft, geeft ze aan dat het moeilijk te zeggen is, gezien het feit dat haar bedrijf enorm groeit en het daardoor heel druk is. Wij beschouwen dit als een geslaagde missie!