Makkelijk ondernemen met Lightspeed Loyalty
Met Lightspeed Loyalty bevorder je klantenbinding en bouw je aan langdurige relaties. Zowel voor je online als je offline klanten. Lightspeed Loyalty is namelijk een spaarprogramma, een loyalty marketing tool en een digitale klantenkaart in één. Dit werkt allemaal vanuit je kassasysteem. Als ervaren Lightspeed partner weten we alle ins en outs van Loyalty, waar we je graag meer over vertellen.
Lightspeed Loyalty – Spaarprogramma
Lightspeed Loyalty is, zoals de naam al verklapt, een loyaliteitsprogramma. Je kunt je klantenbinding met dit beloningssysteem snel verbeteren. Bij iedere aankoop sparen je klanten punten met hun digitale klantenkaart. Deze punten kunnen worden ingewisseld voor allerlei beloningen. Je kunt heel gemakkelijk beloningen toevoegen, zoals een korting van vijftig procent op hun volgende aankoop. Ook de tijdsduur van de beloning kun je aangeven. Als je wilt kun je ook bepaalde producten of bepaalde beloningen toevoegen aan klantgroepen. Heel veel gemak dus. Ook voor je klant, met de web-app met een online puntenteller. Met deze tool zorg je ervoor dat je klanten terugkomen en voor je het weet is iedere klant een vaste klant!
Lightspeed Loyalty Marketing
Naast het spaarprogramma kun je Lightspeed Loyalty ook gebruiken als marketingtool. Je kunt er e-mailcampagnes mee opzetten en op die manier je naamsbekendheid vergroten. Een aantal campagnes zit standaard in loyaliteitsprogramma. Zoals de ‘pay + earn’, die aangeeft hoeveel punten klanten kunnen verdienen per euro die zij uitgeven. Of de ‘VIPS’, waarmee klanten een bepaalde status kunnen behalen wanneer ze een bepaald aantal punten hebben verzameld. Met de ‘time away’ kun je klanten die jouw webshop al 30 dagen niet hebben bezocht een bericht sturen. Je kunt ze extra punten of een eenmalige beloning geven om ze weer naar je webshop te halen. Je kunt ze ook meteen bij aanmelden belonen, of juist op de verjaardag van de klant of als de klant een jaargeleden klant is geworden.
Loyalty marketing is hartstikke eenvoudig. Zo kun je geautomatiseerde campagnes via SMS (hier zitten extra kosten aan verbonden) en met de ingebouwde ‘drag and drop builder’ (een e-mail generator) creëren. Met de e-mailmodule is het mogelijk om een e-mailcampagne te lanceren door middel van de van de geïntegreerde e-mail templates. Deze kun je vervolgens naar alle klanten of naar bepaalde klantgroepen. Je kunt hier ook bekijken welke campagnes je al hebt verstuurd, welke klanten je mails hebben ontvangen én ook echt hebben geopend. Hiermee analyseer je welke campagnes succesvol waren en welke je dus wellicht nog een keer (of juist niet) wilt inzetten. Met Lightspeed Loyalty professionaliseer je de kwaliteit van jouw loyaliteitsmarketing.
Klantinzichten
Lightspeed Loyalty is niet alleen een tool voor klantenbinding. Je kunt er ook je klantgegevens mee analyseren. Zoals de aankoopgeschiedenis en andere data van de vaste klanten. Dit is belangrijke informatie, want zo kun je je voorraad optimaliseren, gebaseerd op de behoeften van die vaste klanten. Klanten die zich aanmelden komen altijd in jouw backoffice terecht, waarna je klanten en hun beloningen kunt managen, punten kunt toekennen of verwijderen. Je kunt klanten segmenteren in bepaalde groepen, op leeftijd of op status (VIPS) bijvoorbeeld. Ook kun je hier punten toevoegen op bepaalde producten.
Met Loyalty werkt alles vanuit één systeem, rechtstreeks geïntegreerd in Lightspeed Retail. Of je nu werkt met Lightspeed eCom of Omni. En dit kun je doen via een gebruiksvriendelijke iPad app, waar en wanneer je wilt. Mocht je toch ergens tegen aanlopen, dan staan wij van Duxly, als ervaren Lightspeed Partner, voor je klaar. Makkelijker kunnen we ondernemen niet maken!
Duxly is bekend van haar Lightspeed API koppelingen en Lightspeed data migraties zoals het omzetten van een CMS systeem Magento naar Lightspeed