Schmidt Optiek
Wij zijn ontzettend blij met de samenwerking tussen Duxly en Schmidt Optiek. Als bedrijven die beiden gericht zijn op kwaliteit en vakmanschap, vormen we een geweldige match. Onze gezamenlijke passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten heeft ons in staat gesteld om een sterke relatie op te bouwen en onze klanten de best mogelijke ervaring te bieden. Bij Duxly geloven we dat het bundelen van onze krachten met Schmidt Optiek heeft geresulteerd in een win-win situatie. We zijn trots op onze samenwerking en kijken uit naar de toekomstige successen die we samen zullen behalen. Samen blijven we ons inzetten voor het bieden van de best mogelijke klantervaring en het leveren van kwaliteits producten.
Schmidt Optiek
Schmidt Optiek is een gerenommeerde opticien met jarenlange ervaring in het vak. Het bedrijf staat bekend om zijn prachtige producten en uitstekende service. Schmidt Optiek biedt een breed scala aan brillen en andere optische producten van topmerken, die zijn geselecteerd op basis van kwaliteit en stijl. Door hun expertise en klantgerichtheid weten zij precies welke producten het beste passen bij de individuele behoeften van hun klanten. Schmidt Optiek hecht veel waarde aan persoonlijk contact en een goede relatie met hun klanten. Dit maakt het bedrijf een ideale partner voor Duxly, dat net als Schmidt optiek de klant op de eerste plek heeft staan.
Schmidt Optiek, opgericht in 1866, is de oudste opticien van Nederland en het familiebedrijf heeft op het moment maar liefst vier vestigingen met rond de 50 werknemers verspreid over het land. De eerste vestiging van het bedrijf zit nog steeds in hartje Amsterdam op de hoek van het Rokin en de Wijde Kapelsteeg. Het winkelpand is voor een belangrijk deel nog in oorspronkelijke staat en behoort tot de 200 nieuwe Rijksmonumenten. Jim de Vos, marketing en branding manager bij Schmidt Optiek, is verantwoordelijk voor de samenwerking met Duxly.
De gang van zaken voordat Duxly werd ingeschakeld
De e-commerce van Schmidt Optiek verliep al goed voordat Duxly werd ingeschakeld. Eén van de oplossingen die we voor het bedrijf hebben ontwikkeld, heeft ervoor gezorgd dat de webshop efficiënter is te onderhouden. Schmidt Optiek had last van veel nep bestellingen via de website en het was een tijdrovende klus om al deze orders handmatig te verwijderen. Wij zijn natuurlijk groot fan van efficiëntie en tijdsbesparing, dus heeft Duxly hier een filter voor ontwikkeld. Nu hoeven de werknemers van Schmidt Optiek niet meer handmatig de orders te verwijderen en dat scheelt aardig wat tijd.
Goede communicatie
Schmidt Optiek kwam via Lightspeed in contact met Duxly. Jim wilde graag snel wat geregeld hebben en vroeg aan Lightspeed of ze mee konden denken, het bedrijf gaf vervolgens aan dat Jim bij een van hun partners kon informeren. Vanaf hier ging het vrij rap. Jim kreeg gelijk contact met Dirk en dat is nog steeds zijn vaste contactpersoon bij Duxly. De communicatie gaat volgens Jim nog steeds super goed, hij zegt Dirk altijd op te kunnen bellen als hij tegen een probleem aanloopt waar Duxly bij kan helpen.
Maar Duxly was niet het enige bedrijf waar Schmidt Optiek contact mee had voor een oplossing. Bij de andere partij kreeg Jim gelijk een heel corporate praatje. Het kostenplaatje was bij beiden bedrijven vrijwel hetzelfde zegt Jim, maar Dirk kon hij gewoon opbellen met “Hé maat hoe is het, kom even langs want ik heb een nieuw idee” en dan krijg je als antwoord “Ja gezellig!”. Dat is toch een stuk relaxter samenwerken dan op een corporate manier volgens Jim. Het persoonlijke contact met Dirk is voor Jim en Schmidt Optiek de doorslaggevende reden geweest om voor Duxly te kiezen.
Ook het contact voordat het contract werd getekend verliep soepel, dit was volgens Jim ook weer een reden om sneller zijn krabbel onder het contract te zetten. Jim heeft ook nog contact gehad met Théo en het was een duidelijk en transparant verhaal: “Jullie gaven heel duidelijk aan hoe lang jullie daarmee bezig zouden zijn en wat de kosten zouden zijn. De communicatie gedurende het proces was ook heel fijn, bijvoorbeeld door aan te geven in welke fase jullie zaten. En toen er een keer iets niet lekker liep, is het ook gelijk opgelost. Daar word ik altijd heel blij van.”
De samenwerking
Het inschakelen van Duxly heeft volgens Jim 100% gezorgd voor tijdsbesparing en verhoogde productiviteit. De klanten hebben met een aantal merken ook meer keuzes gekregen, iets wat Jim ook een fijn idee vindt. Schmidt Optiek hoeft nu ook niet meer handmatig orders te cancelen en de voorraad weer bij te werken in de webshop, dat is nu allemaal geautomatiseerd. Met deze bespaarde tijd kan Schmidt Optiek weer focussen op groeien. Al met al heeft het volgens Jim ook gezorgd voor een omzetverhoging.
Jim voelde zich ook niet geforceerd om nog meer van onze oplossingen in te zetten. Schmidt Optiek kwam puur en alleen voor deze services naar Duxly toe en het bedrijf was op zoek naar een partij waar ze mee kunnen groeien. Het contact met Dirk verloopt nog steeds goed volgens Jim. “Ik ging ook laatst weer even met Dirk een koffietje doen en uitte wat frustratie over ons huidige thema en hij kwam gelijk met een voorstel om wat dingen aan te passen en te migreren naar een ander thema. Het grappige was dat ik niet eens had beseft dat jullie me daarmee konden helpen.”
Jim zou Duxly dan ook zeker aanbevelen aan andere ondernemers. “Als andere projecten met dezelfde snelheid, transparantie en kwaliteit worden geleverd zou ik zeggen: waarom niet?” Als Duxly er morgen niet meer zou zijn, dan zou Jim niet alleen de geautomatiseerde werkzaamheden weer ergens anders moeten neerleggen, maar hij zou het ook erg jammer vinden.
Toekomst
In de nabije toekomst gaat Duxly weer aan de slag met een nieuw project voor Schmidt Optiek. Schmidt Optiek is heel online georiënteerd op het gebied van marketing en advertising, daarnaast loopt de webshop volgens Jim ook goed. Duxly heeft er alle vertrouwen in dat Schmidt Optiek zal blijven groeien, iets wat het bedrijf zelf ook graag ziet. Persoonlijk zou Jim het heel mooi vinden als Schmidt Optiek elk jaar een nieuwe winkel kan openen. Als het bedrijf dat 5 tot 10 jaar lang kan doen dan heeft Schmidt Optiek een erg dominante aanwezigheid in de markt, iets wat Jim heel mooi zou vinden.
Bij Duxly geloven we in partnerschap. We helpen onze klanten met een persoonlijke benadering en verzorgen oplossingen die voor hen werken. Het onderhoud van jouw webshop kan, net zoals die van Schmidt Optiek dat kon, efficiënter. Toch? Neem gerust contact met ons op en ontdek hoe we samen kunnen groeien.