Thuishulpmiddelen
In dit artikel lees je hoe Duxly en Thuishulpmiddelen de handen ineen hebben geslagen om de administratieve processen te vereenvoudigen en te stroomlijnen. Met behulp van een op maat gemaakte leverancierskoppeling heeft Duxly ervoor gezorgd dat Thuishulpmiddelen efficiënter kan werken en meer tijd kan besparen. Lees verder en ontdek hoe deze samenwerking heeft geleid tot aanzienlijke verbeteringen in de bedrijfsprocessen van Thuishulpmiddelen en wat deze oplossing voor jouw bedrijf kan betekenen.
Thuishulpmiddelen
Thuishulpmiddelen is een webshop met een breed scala aan artikelen voor senioren. De webshop verkoopt bijvoorbeeld producten als mobiliteitsartikelen tot telecommunicatie, alles wat senioren nodig hebben om het leven aangenamer te maken. Een echte one stop shop, daar houden we van! Het bedrijf is in april van 2022 opgericht door Lucas Poppinga en zijn compagnon. Lucas was verantwoordelijk voor de samenwerking met Duxly en hij had al ervaring met het runnen van een webshop voordat hij begon met Thuishulpmiddelen. Het bedrijf verkoopt voornamelijk aan privépersonen, maar ook aan zorginstellingen. Met de onderneming proberen Lucas en zijn compagnon de kwaliteit en vrijheid van hun klanten in huis te verbeteren.
De gang van zaken voor Duxly werd ingeschakeld
Thuishulpmiddelen heeft rond de tien leveranciers, waarvan één de allergrootste is. Deze leverancier is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de producten in de webshop. Maar wat als deze leverancier een product niet kan leveren? Dan begint er een naar proces. Thuishulpmiddelen moet naar de klant communiceren dat het product niet meer op voorraad is en wanneer dit artikel weer beschikbaar is. Dit is niet alleen ergerlijk voor de klant en voor Thuishulpmiddelen, maar het proces kost ook veel tijd. Het bedrijf was dus op zoek naar een partner die kon helpen bij het creëren van een voorraadkoppeling, daar kwamen wij om de hoek kijken.
Het contact en de oplossing
Thuishulpmiddelen heeft Lightspeed als e-commerce platform en zij benaderede het bedrijf met de vraag of zij een partij wisten die een voorraadkoppeling kon ontwikkelen. Lightspeed heeft Thuishulpmiddelen vervolgens naar ons verwezen. De communicatie voorafgaand aan het tekenen van het contract verliep goed en soepel volgen Lucas, hij heeft daar geen problemen ervaren. Toen de voorraadkoppeling was opgezet waren er nog wat mankementen volgens Lucas, de koppeling werkte nog niet naar behoren en hij moest steeds controleren of het wel goed ging. Lucas vond dat jammer, want hij wilde het juist uit handen geven. Duxly heeft toen aangeboden om te helpen met wat extra taken voor Thuishulpmiddelen zonder hiervoor kosten in rekening te brengen. Lucas zegt dat Duxly erg behulpzaam was en dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen. Tegenwoordig kijkt hij er zelden naar om zegt hij.
De samenwerking
Door de voorraadkoppeling van Duxly hoeft Thuishulpmiddelen klanten niet meer teleur te stellen over vertraagde orders of een product dat niet op voorraad is. Het scheelt Lucas aardig wat tijd, want hij hoeft dit hele proces niet meer handmatig uit te voeren. Niet alleen Thuishulpmiddelen is erg tevreden met het resultaat, de grootste leverancier van de webshop is ook blij. De leverancier hoeft nu alleen nog maar orders te verwerken en heeft een duidelijker overzicht. Volgens Lucas loopt het hele proces nog steeds smooth en zijn er geen problemen meer, dit is volgens hem heel belangrijk geweest voor Thuishulpmiddelen. Lucas zou een partnership met Duxly dan ook zeker aanbevelen aan andere ondernemers.
Toekomst
Hoe zou de toekomst van Thuishulpmiddelen eruitzien zonder Duxly? Om te beginnen zou Lucas dat als heel slecht nieuws ervaren. De voorraadkoppeling is al gemaakt, dus die blijf ook bestaan. “Maar als er dan iets fout gaat met de koppeling, waar moeten we dan naar toe?” Gelukkig zijn we niet van plan om te stoppen Lucas! Volgens Lucas is er tegenwoordig veel concurrentie binnen e-commerce. Door al die concurrentie maakt hij zich wel een beetje zorgen om de toekomst. Hij denkt dat aardig wat webshops binnenkort ermee zullen stoppen en dat het een iets minder populair bedrijfsmodel zal worden. Lucas heeft wel een positief gevoel over de toekomst als je het over een jaar of vijf hebt. Wij bij Duxly hebben al het vertrouwen in jouw webshop Lucas en we denken graag met je mee over de toekomst van Thuishulpmiddelen!
Als jouw onderneming ook te maken heeft met uitdagingen in de administratieve processen, overweeg dan om de hulp van Duxly in te schakelen. Door onze op maat gemaakte oplossingen kunnen we jouw bedrijf helpen om efficiënter te werken en meer tijd te besparen. Jouw webshop kan ook efficiënter. Toch? Neem contact met ons op om te ontdekken wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen. We denken graag met je mee over hoe we samen kunnen groeien!