Tuf-Tuf
Bij Duxly zijn we trots op het helpen van onze klanten bij het oplossen van complexe technische uitdagingen, zodat ze zich kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: hun bedrijf. In december van 2021 hadden we het genoegen om Tuf-Tuf, een webshop gespecialiseerd in feestartikelen, te helpen bij de overstap naar een nieuw e-commerce platform en synchroniseren van hun webshops. In dit artikel delen we graag hoe we Tuf-Tuf konden helpen en hoe we de werknemers veel tijd konden besparen.
Tuf-Tuf is niet vies van een feestje
Tuf-Tuf heeft al 15 jaar ervaring met het leveren van feestartikelen en traktaties door heel Nederland en België. Met een breed assortiment aan feestartikelen zorgt Tuf-Tuf niet alleen voor onvergetelijke kinderfeestjes, maar helpt het bedrijf klanten ook graag bij het vieren van andere soorten feesten. Het bedrijf is in 2020 overgenomen door de huidige eigenaar: Jordy Jas.
Jordy was al thuis in de wereld van feestjes met zijn bedrijf Balloonzone, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het creëren van ballondecoraties. Vanuit de behoefte om een stabielere onderneming te realiseren, nam Jordy Tuf-Tuf over. Met de overname had hij ook gelijk een goede basis voor e-commerce. De coronapandemie heeft Tuf-Tuf een enorme boost gegeven. Het bedrijf ging van 20 tot 30 bestellingen per dag naar 200 tot 220 bestellingen per dag. Jordy geeft aan dat het ook wel even schakelen was om van een klein aantal werknemers te groeien naar 27 werknemers. Onderhand heeft Tuf-Tuf 14 werknemers in dienst en is de omzet weer wat afgenomen.
De gang van zaken voordat Duxly werd ingeschakeld
De website van Tuf-Tuf was, toen Jordy het bedrijf overnam, een WordPress website en deze was aan vervanging toe. Jordy had al de enige ervaring met het e-commerce platform Lightspeed en besloot om Tuf-Tuf hiernaartoe te verhuizen. Vooral de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de mogelijkheid om in de toekomst gemakkelijker uit te breiden naar webshops voor andere Europese landen waren hierbij doorslaggevend. Een van de grootste pijnpunten bij het onderhouden van de WordPress website was voor Jordy dat hij hier programmeurs voor moest inschakelen, niemand bij Tuf-Tuf had hier namelijk de kennis of expertise voor. Jordy gaf aan dat het vaak veel gedoe is om samen te werken met programmeurs. Ze zijn vaak moeilijk te bereiken en de communicatie verloopt stroef. Als ondernemer wil je natuurlijk dat de problemen van jouw webshop meteen geregeld worden en niet pas morgen of overmorgen, al helemaal als de webshop de kern van jouw onderneming is. Dat snappen wij als geen ander bij Duxly.
De overwegingen van Tuf-Tuf
Via Lightspeed kwam Jordy bij Duxly terecht. Hij heeft nog overwogen om met een andere partij in zee te gaan, maar koos uiteindelijk voor Duxly. Jordy zegt dat het contact relaxed en lekker normaal was. Het hielp volgens Jordy ook mee dat wij in Amsterdam zitten en Tuf-Tuf in Zaandam, dan ben je toch sneller bij elkaar op kantoor. Jordy kwam met twee opdrachten naar Duxly: help Tuf-Tuf bij de verhuizing van WordPress naar Lightspeed en zorg voor een koppeling tussen de Nederlandse en buitenlandse shops. Nou daar hielpen we Tuf-Tuf natuurlijk graag bij! Het contact voordat we de samenwerking aangingen verliep ook goed volgens Jordy, al waren er soms wel wat onduidelijkheden. Duidelijkere taal en goede afspraken over wie wat ging doen zou in deze fase wel wenselijk zijn geweest. Een datamigratie is ook een lastig proces, vooral als je hier niet in thuis bent. Als ondernemer wil je gewoon van platform A naar platform B, iets meer begeleiding en uitleg tijdens dit proces is dan ook wel wenselijk volgens Jordy. En dat begrijpen we, staat genoteerd Jordy! “Het is gelukkig allemaal goed gekomen en Duxly was altijd goed bereikbaar.”
Wat het opleverde
De datamigratie moest zo makkelijk mogelijk worden gemaakt en bij Tuf-Tuf zagen ze het niet zitten om de 10.000 producten en alle bijbehorende productinformatie zelf te moeten overtypen. Begrijpelijk, want dat kost niet alleen heel veel tijd, maar het is ook foutgevoelig. De ondersteuning van Duxly heeft volgens Tuf-Tuf niet alleen gezorgd voor heel veel minder gedoe bij de verhuizing naar Lightspeed, maar heeft het bedrijf ook veel tijd bespaard. Door de koppeling tussen de Nederlandse en de buitenlandse webshops hoeven de werknemers van Tuf-Tuf niet meer alle artikelen handmatig aan te passen in alle webshops. Scheelt de werknemers van Tuf-Tuf en Jordy weer extra werkzaamheden en bespaart ze veel tijd!
Volgens Jordy heeft het inschakelen van Duxly ook gezorgd voor een kostenbesparing. Alle artikelen handmatig invoeren is een taak die heel veel tijd opeist en ja, als het veel tijd kost dan kost het ook veel geld. Jordy geeft aan dat Duxly indirect ook heeft gezorgd voor een groei in de omzet. Door de koppeling van de webshops kon Tuf-Tuf makkelijker naar het buitenland, dat zorgde volgens Jordy voor een grotere omzet.
De samenwerking / Is het een match?
En dan een van de belangrijkste vragen die wij onze klanten stellen: zou je Duxly aanbevelen aan andere ondernemers? Jordy zeg ons zeker aan te bevelen. Hij is erg te spreken over het gemak van de overstap naar Lightspeed en de koppeling tussen de webshops. Er waren een paar kleine foutjes gedurende het proces, maar dat is volgens Jordy logisch als het om zoveel data gaat. “Zolang het maar snel en gelijk is opgelost, en dat gebeurde gelukkig ook. Er werd snel gehandeld en het contact is nog steeds goed. Ik kan jullie appen als er wat fout gaat, ik krijg bijna gelijk een reactie en het is opgelost.” En wat als Duxly er morgen opeens niet meer zou zijn, wat voor impact zou dat hebben op Tuf-Tuf? Volgens Jordy gaat dat hem enorm veel tijd kosten en zou het echt niet fijn zijn.
Toekomst
Tuf-Tuf heeft grote ambities. Het bedrijf gaat hopelijk verder uitbreiden naar andere Europese landen. Welke landen dit zijn weten ze nog niet precies. Wij staan in ieder geval voor Jordy en Tuf-Tuf klaar als er een nieuwe webshop gekoppeld moet worden!
Bij Duxly geloven we in partnerschap en het inzichtelijk maken van het ingewikkelde. Onze klanten ervaren dit dagelijks in onze persoonlijke benadering en pragmatische oplossingen. Neem bijvoorbeeld onze samenwerking met Jordy van Tuf-Tuf. Door het probleem vanuit zijn perspectief te bekijken en met hem mee te denken, hebben we een stabiele oplossing kunnen bieden waarmee hij weer controle heeft over zijn winkel. Benieuwd naar onze aanpak en wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op en ontdek hoe we samen kunnen groeien.