Wannahaves Fashion
Rodney en Marsha zijn eigenaar van Wannahaves Fashion (WHF). De weg die zij hebben afgelegd is een prachtig voorbeeld van ondernemerschap. En laat precies zien wat Duxly voor je kan betekenen als je lekker bezig bent met je bedrijf. Want groeien en groter worden is super, maar je moet wel zorgen dat je op tijd een nieuwe jas aanmeet (mode he).
Duxly heeft in verschillende fasen van het bedrijf WHF kunnen helpen met automatisering en effectiviteit. Met als resultaat minder fouten, minder tijd kwijt aan bedrijfsprocessen, meer tijd voor de kern en meer groei. Benieuwd naar de stappen die WHF samen met OD heeft gemaakt? Lees dan verder. Waarschijnlijk herken je een hele hoop.
Van een goedlopend idee naar een bedrijf
WHF begint als kledingparty. Marsha, manager van een kledingzaak, organiseert kledingparties voor vriendinnengroepen. Ze neemt kleding mee en geeft advies. Dat loopt erg goed. Marsha komt erachter dat de vrouwen die zij bedient graag een aantal setjes krijgen voorgeschoteld. Het moet makkelijk, tijdloos en betaalbaar zijn om er leuk uit te zien. Daar willen ze meer van! De vraag is dan ook vaak waar haar winkel te bezoeken is. En daar begint de eerste grote stap naar het bedrijf WHF.
Rodney, de compagnon van Marsha, heeft de hogere textielschool afgerond en was al bezig om WHF online op te zetten. Samen hebben ze toen besloten om van WHF hun primaire inkomen te maken. Ze betrokken een pand in Tiel, waar de winkel en klantenservice voor de online winkel werden gerealiseerd. De kledingparties en wat ze daar hebben geleerd blijft de basis. En dat werkt.
Een systeem nodig dat meegroeit: Datamigratie naar Lightspeed Omni
Door de stappen de WHF maakte was het nodig om op een ander systeem over te stappen. Rodney was begonnen met SEO Shop (werd later overgenomen door Lightspeed) voor de website, maar doordat ze nu een fysieke winkel erbij kregen hadden ze een kassasysteem voor de retail nodig. Ze kwamen uit bij Lightspeed Omni. Als je dat besluit, dan is het nodig om al je data over te zetten van het oude naar het nieuwe systeem. Rodney wist wel wat van dit soort dingen en wist daardoor ook dat je dit proces niet moet onderschatten. Het is erg complex en je kunt hier beter een expert op inzetten. Hij geeft aan: “De tijd die datamigratie je kost als je geen expert bent wordt enorm onderschat en de kans op fouten, die je dan nog meer tijd kosten, is groot. Ik hou me liever tijdens een datamigratie bezig met onze lopende zaak en klanten.” Hij ging op zoek naar een expert en vond onze Tim.
Groeispurt: Uitdagingen en oplossingen voor meerdere websites op Lightspeed
Drie jaar later maakte WHF een nieuwe grote stap. WHF online ging internationaal! Er kwamen online shops voor . Dat is natuurlijk fantastisch, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Want, hoe zorg je dat je verschillende websites de actuele voorraden laat zien? Lightspeed Omni kan namelijk enkel 1 online shop koppelen aan 1 retailwinkel en voorraad. En hoe zorg je ervoor dat alles wat je aanpast op de NL WHF-site óók aangepast wordt op de andere sites, zonder dat je hier handmatig nachtwerk van zit te maken? Rodney nam contact op met ons voor een oplossing. En die hadden wij.
MultiShop voor Lightspeed
Aangezien Lightspeed beperkt is tot 1 online shop voor 1 retailpunt, heeft Duxly een applicatie ontworpen welke het probleem van Rodney oplost. Multishop zorgt ervoor dat je meerdere online shops kan koppelen aan je Lightspeed retail. Alle websites worden gesynchroniseerd met 1 voorraadpunt. Hierdoor laten je online shops altijd de juiste voorraad zien en voorkom je teleurgestelde klanten. En jij kunt efficiënt inkopen, verkopen, en groeien, zonder meer tijd kwijt te zijn.
ProductSync
De andere uitdaging van meerdere online shops is het up-to-date houden van je content van de verschillende sites. WHF zit in de ‘snelle mode’, zoals Rodney dit noemt. Dat betekent dat ze bijna elke week wel nieuwe stukken aan hun kledingwinkel toevoegen. Dat is handwerk en kost tijd. Je wilt dat maar 1 keer doen! Dus niet ook nog voor je Duitse, Belgische en Zweedse shop. Ook hier konden wij Rodney helpen. ProductSync van Duxly zorgt voor de synchronisatie op inhoud (denk aan productfoto’s, -omschrijvingen, en -prijzen). Wij maakten de NL WHF shop de moedersite. Daar kan Rodney veranderingen doorvoeren. Deze worden dan automatisch doorgevoerd op de andere sites. En dat scheelt heel veel tijd!
“De oplossingen van Duxly zorgen ervoor dat je vanuit 1 plek alles kan regelen. Dat scheelt veel tijd en werk. Met die tijd kunnen wij dichtbij onze klanten blijven.”